زین پس...

پایان هر سال وقتی به خرداد نزدیک میشدم،می گفتم کاش درسمو میخوندم،بعد که سنم بالاتر رفت و موهام کم کم سفید شد،گفتم کاش از عمرم بهتر استفاده می‌کردم،اما؛ زین پس به این نتیجه رسیدم از باقیمانده عمرم بهترین استفاده رو انجام بدم.
"زین پس بسوی بهترین"

طبقه بندی موضوعی

پیوندها

شرابی که بر ملا نشد

سه شنبه, ۸ تیر ۱۳۹۵، ۰۳:۵۶ ب.ظ

وقتی آیه تحریم شراب بر پیامبر اکرم(صلی لله علیه و آله) نازل شد،فرمود: کسی نباید شراب بخورد.

روزی رسول خدا(صلی لله علیه و آله)از کوچه ای عبور میکرد و مرد مسلمانی با شیشه شراب،وارد آن کوچه شد ،چون دید که  پیامبر (صلی لله علیه و آله) می آید به شدت ترسید و گفت: خدایا توبه کردم و دیگر شراب نمی نوشم،من را رسوا نکن.

چون به آن حضرت نزدیک شد،حضرت پرسید: دراین شیشه چیست؟

گفت:سرکه است.حضرت دستش را جلو برد و فرمود: مقداری در دست من بریز.وقتی که ریخت دید سرکه است.

مرد گریه کرد و گفت: یا رسول لله ! بخد قسم که سرکه نبود،بلکه شراب بود ولی توبه کردم و از خدا خواستم مرا رسوا نکند،چنین شد و رسوا نشدم.

حضرت فرمود: هر که توبه کند خداوند سیئات او را به حسنات تبدیل میکند.

اولئک یبدل لله سیئاتهم حسنات

چه خدای مهربان و بی منتی که با توبه ،منتی بر سرمان ندارد هیچ،بلکه گناهان را با توبه تبدیل به حسنه و پاداش میکند.

 

-----

کتب گناهان کبیره آیت لله دستغیب ج2ص419

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۴/۰۸
علیرضا جانعلی زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی