زین پس...

پایان هر سال وقتی به خرداد نزدیک میشدم،می گفتم کاش درسمو میخوندم،بعد که سنم بالاتر رفت و موهام کم کم سفید شد،گفتم کاش از عمرم بهتر استفاده می‌کردم،اما؛ زین پس به این نتیجه رسیدم از باقیمانده عمرم بهترین استفاده رو انجام بدم.
"زین پس بسوی بهترین"

طبقه بندی موضوعی

پیوندها

پرتغال ارزان!

يكشنبه, ۱۷ مرداد ۱۳۹۵، ۱۰:۵۱ ب.ظ

روزی به علت ارزانی در حدود دو کیلو پرتغال خریدم،فکر کردم که هوا خنک است و برای  سه چهار روز پرتغال خواهیم داشت.

آقا روح لله با دیدن پرتغال ها فرمودند: این همه پرتغال برای چیست؟

من هم برای اینکه کار خود را توجیه کرده باشم گفتم: پرتغال ارزان بود برای چند روز این قدر خریدم.

ایشان فرمودند: شما مرتکب دو گناه شدید!

من خیلی تعجب کردم و گفتم چه گناهی؟

ایشان فرمودند:

1-یک گناه برای اینکه ما نیاز به این همه پرتغال نداشتیم

2-برای اینکه شاید امروز کسانی باشند که تا به حال به علت گران بودن پرتغال،نتوانسته اند آن را تهیه کنند،در حالی که این مقدار

 پرتغال را برای سه یا چهار روز آن هم بجهت ارزان بودن آن خریده اند.ببرید مقداری از آن را پس بدهید.

امام باقر علیه السلام می فرمایند:*

ألمؤمنون فی تبارهم و تراحمهم و تعاطفهم کمثل الجسد،إذا اشتکی تداعی له سائره بالسهر و الحمی.

مؤمنان در نیکی و شفقت و مهربانی به یکدیگر مانند یک پیکرند که اگر به عضوی از آن آسیبی برسد تمام اعضاء در تب و بیخوابی گرفتار آیند.

یادمان باشد  محبت به دیگران رمز سعادت در دنیا و عقبای ماست.

---------

*بحار الانوار، جلد 71، ص .234

 

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۵/۰۵/۱۷
علیرضا جانعلی زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی