زین پس...

پایان هر سال وقتی به خرداد نزدیک میشدم،می گفتم کاش درسمو میخوندم،بعد که سنم بالاتر رفت و موهام کم کم سفید شد،گفتم کاش از عمرم بهتر استفاده می‌کردم،اما؛ زین پس به این نتیجه رسیدم از باقیمانده عمرم بهترین استفاده رو انجام بدم.
"زین پس بسوی بهترین"

طبقه بندی موضوعی

پیوندها

آیا طنز اسلامی هم داریم؟

جمعه, ۲۱ خرداد ۱۳۹۵، ۰۲:۳۲ ق.ظ

از کودکی منشا رفتارهای ما از افراد بزرگتر است،زیرا آنها الگوی ما هستند.مثل بزرگترین فرد عالم.

پیامبراکرم(صلی لله علیه و آله) شوخی هایی کرده اند که حداقل در ظاهر قصد بیان مسئله فقهی ،اخلاقی یا تفسیر آیه ای نداشتند بلکه صرفا برای شاد کردن یک جمع مومن بوده است.مانند آن که در مجلسی نشسته بودند و خسته شده بودند.پاهایشان را دراز کردند و گفتند که:

 این پای من شبیه چی می ماند؟

اصحاب هرکدام چیزی گفتند.یکی گفت مانند ستون نور در بهشت.دیگری گفت : مانند سقف آسمان هفتم.

پیامبر اکرم(صلی لله علیه و آله) پای دیگرشان را دراز کردند و گفتند: این پای من همانند پای دیگرم است.

می توانیم  با طنز و ایجاد صمیمیت ،اثرگذاری خوبی داشته باشیم، اما باید حدود شوخی را رعایت کنیم.

* إِنَّ اللّه  عَزَّ وَ جَلَّ یُحِبُّ المُداعِبَ فِى الجَماعَةِ بِلا رَفَثٍ

خداوند عزوجل دوست دارد کسى را که در میان جمع شوخى کند به شرط آن که ناسزا نگوید.

---------

  • * اصول کافی ج2 ص663
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۳/۲۱
علیرضا جانعلی زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی