زین پس...

پایان هر سال وقتی به خرداد نزدیک میشدم،می گفتم کاش درسمو میخوندم،بعد که سنم بالاتر رفت و موهام کم کم سفید شد،گفتم کاش از عمرم بهتر استفاده می‌کردم،اما؛ زین پس به این نتیجه رسیدم از باقیمانده عمرم بهترین استفاده رو انجام بدم.
"زین پس بسوی بهترین"

طبقه بندی موضوعی

پیوندها

معنای حقیقی بعثت چیست؟

پنجشنبه, ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۱۲:۲۲ ب.ظ

خورشید جاودانه ی اشراق روی تو

سرچشمه ی مکارم الاخلاق خوی تو

واژه بعث بمعنای هر فرستادنی نیست.

در سوره آل عمران آیه164 فرمود:اذ بعث رسول لله........خداوند متعال پیامبری برای هدایت مردم برانگیخت.

واژه بعث بمعنای هر فرستادنی نیست. بلکه فرستادنی با انقلاب و دگرگونی حالت سابقه است.

شاهدش اینکه وقت نفخ صور مردگان میگویند:

قالوا یا ویلنا من بعثنا من مرقدنا هذا ما وعد الرّحمن و صدق المرسلون  سوره یس آیه52

تعبیر آیه از نفخ صوره به بعثنا است زیرا دگرگونی صورت گرفته  و همه از قبرها برانگیخته می شوند..

با واژه بعث وضعیت عرب جاهل 150 تا200سال قبل بعثت  را می فهمیم.

در حدی در جهالت زندگی می کردند که نوشیدنی و خوراکیشان هم نجاست بود.

برای همین پیامبر اکرم(ص) فرمودند : براستی که من برای به کمال رساندن مکارم اخلاق مبعوث گردیدم.

جالب است که امام خمینی (ره) هم درمورد انقلاب اسلامی فرمودند:

انقلاب ما یک کودتا نبود،پیروزی یک حزب نبود. بلکه یک بعثت بود.

--------

جهت مطالعه کتاب امدادهای غیبی در زندگی بشر( متفکر شهید مطهری) پیشنهاد می شود.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۲/۱۶
علیرضا جانعلی زاده

نظرات  (۱)

۱۷ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۳:۴۶ سید جلیل میرحسینی
سلام ممنون
یه خورده جذاب تر میتونیستی کنی
عید شما هم مبارک
پاسخ:
سلام
چشم
ان شالله دفعات بعد
عید برا هم مبارک
آرزوی موفقیت روز افزون براتون

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی